Bericht in weekblad “de Langstraat”: Nieuwjaarsreceptie Apollo

Geslaagde Nieuwjaarsreceptie KBO en Apollo opgeluisterd met swingend concert van Muziekvereniging Apollo.

Zondag 8 januari organiseerden Apollo en het KBO voor de tweede keer gezamenlijk hun nieuwjaarsreceptie en tegelijkertijd verzorgde Apollo de muzikale klanken tijdens een swingend nieuwjaarsconcert.  De muziekvereniging repeteert al vanaf de jaren negentig elke maandagavond in ‘Vestingzicht’. Het thuishonk van de KBO. Vorig jaar hadden de beide besturen besloten de handen ineen te slaan voor het organiseren van een gezellige nieuwjaarsreceptie. Dat was zo’n succes dat er ook dit jaar een gezamenlijk proosten was. Vanaf 14 uur werd iedereen ontvangen met een lekker kopje koffie. De opkomst was enorm!

Apollo zette toen iedereen binnen was in met de mars Jubilissimo. De sfeer zat er meteen lekker in. Ook mochten enkele nieuwjaarklassiekers niet ontbreken, zoals de Walsen van Strauss en het opzwepend muziekstuk ‘La danse du Sabre’. Na een half uur afwisselende muziek gespeeld te hebben, volgde een toespraak van beide voorzitters en werd er onder het genot van heerlijke oliebollen een toast uitgebracht op een voorspoedig en muzikaal 2017. Er was mooi even de gelegenheid om bij te kletsen met elkaar. Later op de middag speelde Apollo weer een blokje en dit keer kwamen de herkenbare klanken van Abba voorbij. Ook werd er een muziekstuk gespeeld dat afgelopen november zijn première heeft gehad. Dit muziekstuk ‘How’s this for a Samba’ is gecomponeerd door onze eigen dirigente Loes Reiling ter ere van haar start bij Apollo. Als verrassend extraatje werd het nummer ‘Counting Stars’

Laura zong “Counting Stars”

gezongen door Laura. Dit optreden werd met luid applaus gewaardeerd! De middag werd afgesloten met nog wat swingende nummers. Het was een zeer geslaagde middag waarvan velen genoten hebben!

De vereniging kan natuurlijk altijd nieuwe leden gebruiken, dus als het je leuk lijkt om samen muziek te maken, neem dan gerust contact op met Wim Hofkens via secretaris@muziekvereniginggeertruidenberg.nl of bel 0162-510153.

Namens bestuur en leden van Muziekvereniging Apollo: Voor iedereen de beste wensen voor 2017.